Moodsad säästulambid ja LED-pirnid maksavad hõõgpirnidest märksa rohkem ja nende kiire läbipõlemine on rahakotile tuntav hoop.

Tootjal otsest seadusest tulenevat kohustust garantiid anda pole. “Pretensiooni esitamise õigus on ikka nii nagu teiste toodete puhulgi – kaks aastat. Kui tundub, et tegu on tootmisveaga, tuleb otsida üles tšekk ning pöörduda kauplusesse,” ütleb tarbijakaitseameti pressiesindaja Hanna Turetski. Kuni kuue kuu möödumisel ostmisest tuvastatakse viga kaupluse kulul, sealt edasi lepitakse tõendamine ja kulud kokku.
“Nii halogeen-, luminofoor- kui ka LED-lampide pakendil peab olema muude andmete hulgas kirjas ka lambi nimikasutus-iga tundides ja võimalike lülitustsüklite arv,” viitab tehnilise järelevalve ameti pressiesindaja Anu Võlma. Lisaks veel muud tingimused, mis lambi kasutuse seisukohalt tähtsad. Lambi eluiga mõjutab oluliselt ka toitepinge kvaliteet. “Nii näiteks väheneb halogeenlampide kasutusiga viieprotsendise ülepinge korral väidetavalt poole võrra ja LED-lampe ei ole sobilik kasutada kuumades ja märgades oludes, näiteks saunas. Kui tarbija on kasutanud lampe ettenähtud viisil ja on seda vajadusel suuteline ka tõendama, siis peaks müüja lambid nende rikke korral välja vahetama,” lisab Võlma.

Osrami Eesti esinduse juhi Artur Belavini sõnul annavad nad garantii LED- ja kompaktpirnidele (rahvakeeli säästupirn). Paremal juhul võib tootjagarantii olla suisa nelja aasta pikkune. Ümbervahetamine käib ostutšeki alusel.

Siinkohal tuleb meeles pidada, et kompakt- ja LED-lambi klaasosa näpuga puudutamist ei karda. Kiire läbipõlemine puudutuse järel on halogeenlambi eripära.

 

Allikas: Õhtuleht